Co je reklama
Co je reklama?
Je to fenomén této doby. V dnešní době je všude, kam se koukneme. Jsou lidé, kteří jí nesnáší a někteří z nás ji milují. Ale pokud společnost reklamu nevyužívá a nedá je do několika masmédií - neprodá své služby a produkty a jako by neexistovala. Potenciální a stávající zákazníci hojně využívá internet, nakupuje a srovnává ceny a produkty určitých společností. Pokud společnost nezná, ověřuje si jejich výrobky a služby a další věci, které je zajímá. Reklamní průmysl se díky tomu stal nejziskovějším sektorem ve světě.
Reklama oslovuje co nejvíce potencionálních a stávajících klientů ze všech druhů dostupných masmédií tak, aby samozřejmě vyvolala nákupní reakci- vyvolala myšlenku, že by to mohl potřebovat, nebo jde o věci, které chtějí protože jsou v té chvíli populární. Sdělení musí být zábavné s určitým nápadem, strategicky dobře zpracováno a hlavně vhodně umístěno v médiích. Reklama chce nalákat a přimět tak potenciálního spotřebitele ke koupi právě onoho výrobku, který je propagován. Každá dobře zpracovaná reklama má působit na naše smysly - a také jsou důsledně promyšlené do detailů.
Historie reklamy
První reklamu, kterou za ni lze považovat, i když ve velmi stručné podobě objevili archeologové v Egyptě. Jedná se o nápis na hliněné tabulce, starý asi 4000 let. Na tabulce je vytesán nápis „Zde žiji já, Rinos z Kypru z milosti bohů obdařený uměním vyložit neomylně každý sen.“
V antice využívali různí obchodníci a řemeslníci reklamu k propagaci svých výrobků a služeb. Před obchůdkami či dílnami okázale vystavovali produkty a hlasitě je vychvalovali. Ve starem Římě se využívalo profesionální vyvolávače, kteří vyhlašovali veřejná nařízení a dávali na vědomí důležité novinky.
Hlavní rozmachem inzerce nastal s vynalezením knihtisku. Nejprve inzerovali knihtiskaři různé nabídky výrobků a služeb, s vydáváním novin došlo rozmachu inzerce. Časem pak se přidávalo různé obrázky. Ve 20. letech 20. století začíná konkurovat novinám rozhlas. Po 2. světové válce byla vynalezena televize, která se stala rájem pro reklamy dodnes.
obr. www. http://oko.yin.cz/11/historie-reklamy
Jeden z nejlepších nápadů v historii reklamy, obarvit skutečnou krávu fialovou barvou, dostali pracovníci reklamní agentury v roce 1972.
Formy reklamy
Televizní reklama
Je nejdražší, ale osloví pomocí obrazovky největší počet potenciálních diváků.
- Výhody - zasáhne veliké spektrum diváků a je nejefektivnější médium z pohledu emočního zásahu
- Nevýhody - nejvyšší finanční náklady, pasivní sledování některých cílových skupin
Rozhlasová reklama
Když je reklama vysílaná v rádiu a dobře namluvená s citem, je velmi vysoká šance, že si ji potenciální posluchači zapamatují. Rádio je slyšet a posluchač z rádia přijímá informace, aniž by si to uvědomoval. Je také všude dosažitelné. Pro společnosti jako zadavatele reklamy, mohou klienty rychle i pohotově informovat o svých výrobcích a službách.
- Výhody - lepší regionální zásah, mohou zasáhnout cílové skupiny, patří mezi levné nosiče reklam oproti jiným druhům médií
- Nevýhody - při častém opakování reklamy dochází k oposlouchání, pokud společnost si zadá celostátní vysílání - zvyšují náklady
Reklama v tisku
Tento segment trhu je v nejširší, noviny a časopisy jsou tradičním produktem, které jsou lidé zvyklí si kupovat. Při prohlížení a čtení udržují větší pozornost. Mohou se opět k reklamě vracet a kouknout na ní.
Internetová reklama
V této době zažívá rozmach, oslovuje mnoho potenciálních zákazníků. Internet umí využít znalosti o potenciálním a stávajícím zákazníkovi, proto je v oblasti internetu mnoho různých forem internetové reklamy a dají se velmi efektivně změřit.
- Výhody - oslovuje nejširší spektrum potenciálních a stávajících zákazníků v různých formách reklam
- Nevýhody - špatně se např. oslovují senioři, je zde velká konkurencí
Letáky
Jedná se o graficky zpracované propagační tiskoviny určité společnosti. Aby leták potenciální zákazníka zaujal, musí být leták kreativně zpracovaný, má obsahovat informace o produktech a popř. službách a kontakty.
- Výhody - možnost vhodně nabízet informace o produktu určité společnosti
- Nevýhody - graficky špatně upravený leták potenciální zákazníky spíše odradí
Outdoor (out-of-home)
Outdoor reklama znamená - reklama venkovní. Nejznámějším typem, který znají všichni jsou billboardy a citi lighty. Ale v posledních pár letech se však začínají využívat téměř veškeré volné plochy, jako např. – potisky na lavičkách, MHD, reklamní plachty na domech, barevné provedení přímo na fasádách dom, informační obrazovky v metrech atd.
Eventy
Je to netradiční akce pořádané různými společnostmi, které si tímto získávají následnou PR podporu a budují tak povědomí o svých výrobkách a službách.
Odkaz:
www.m-journal.cz
www. http://oko.yin.cz
Komentáře
Přehled komentářů
Hello from Happykiddi.
dfdg234dsfsd
(DaltonTor, 14. 12. 2021 6:58)
Hello. And Bye.
https://zootovaryvsem.org/
https://radiantmcl.com/down/map4.php
kogi new
(Angelbycle, 28. 3. 2021 0:34)corona virus in nigeria https://fmohconnect.gov.ng/landing.html
news today nigeria
(Angelbycle, 26. 3. 2021 17:23)breaking news ng https://www.fmohconnect.gov.ng/landing.html
Winning forex strategy
(Forexexcut, 14. 3. 2021 16:56)Forex training academy. https://forex-trading-is.com
Tips on forex trading
(Forexpneuby, 5. 2. 2021 19:00)How to start investing in forex. https://forex-is.com
Analysis of Stock Exchange Companies
(fxbrokersbAR, 5. 9. 2019 14:05)
Online forex: topischen-aktuellen-laufenden-gegenwärtigen-derzeitigen-nunmehrigen-momentanen-tatsächlichen-jetzigen-eigentlichen-neuesten-spätesten-letzten-modernsten wirtschafts-wirtschaftlichen-ökonomischen-Finanz-Finanziellen Nachrichten-Neuigkeiten Welt märkten, prognosen-vorhersagen, Analytik, Technische Analyse, Hitliste, Grafen-Graphen (Grafiken-Schaubilder-Graphiken), Diagramme Währungen-Valuten-Gelden. currency-trading-brokers.com/forex-comparisons-ratings-reviews-germany.html
Hello, Happykiddi
(NerryJet, 20. 2. 2024 1:34)