Art marketing
Art marketing
Ve světové, hlavně v anglicky psané literatuře, se obvykle pod pojmem arts marketing rozumí marketing výtvarného umění, a to jak na trzích s uměleckými díly, tak v oblasti vystavování - zpřístupňování umění a kulturního dědictví veřejnosti. Ale tímto pojmem marketingu se rozumí i marketing muzeí a galerií v neziskové oblasti.
Art marketing – charakteristika, přehled
V nejširším pojetí art marketing zahrnuje řadu odvětví:
- Marketing kulturní organizace.
- Výtvarné umění (fine arts)
- Reprodukční umění (performing art) zahrnuje vážnou i populární hudbu, divadlo ve všech jeho formách
- Mediální umění. Do této kategorie patří televizní a rozhlasová tvorba, ale i texty, grafika a fotografie určené pro tisk.
- Film ve všech jeho podobách
- Multimediální umění využívá více žánrů současně. Patří sem veletrhy, komerční výstavy, akce.
- Literatura, hudba – ve smyslu díla, které při dodržení zákonů v oblasti autorských práv může být dále reprodukováno.
- Nakladatelská a vydavatelská činnost literatury, hudebních a filmových nosičů.
- Architektura.
- Kulturní instituce, památky.
- Sponzoring kultury a mecenáštví (fundraising).
- Využití umělců, uměleckých děl (děl chráněných autorskými právy) pro reklamní a marketingové účely.
Art marketing lze využívat jak v neziskové sféře, kde hlavní cíl není komerční, ale cílem je uspokojovat PPO (potřeby, přání a očekávání) určitého okruhu lidí.
Zdroj:
www.wikipedia.org