Grassroots marketing
Grassroots marketing směřuje k osobě samotného příjemce sdělení, není zaměřen na masy. Sleduje osobní zájmy recipientů a jejich potřeby, které se snaží naplnit a zároveň vytvořit pouto. Ovlivnění jednotlivci se pak stanou samozvanými ambasadory značky v dané komunitě, která je pro společnost zajímává jako cílová skupina.[ www.adbridge.cz]
Úspěšná kampaň ve stylu grassroots marketingu je založena na navazování a budování vztahů zdůrazňujících osobní spojení. Jedná se o použití Word of Mouth marketingu. Především je tento způsob založen na osobním doporučení od zákazníků. Tato forma marketingu využívá osobního spojení a přímých kontaktů. Většina lidí věří spíš svým známým než reklamám. Jestliže byl někdo spokojený s vaší službou či výrobkem, je velice pravděpodobné, že vás doporoučí dále. Ovšem říká se, že spokojený zákazník sdělí pozitivní zkušenost pouze třem lidem a nespokojený zákazník sedmi. Dejte proto zákazníkům téma a příležitost, aby o vás pozitivně mluvili a byli také motivováni šířit sdělení dále.
Jako příklad mohu uvést v ČR velmi známou akci, kdy se finanční poradce odkazoval na vaše známé, kteří na vás dali kontakt, nebo také promo akci Vodafonu „Doporuč a získej“, kdy člověk, který doporučil služby tohoto operátora svým známým, dostal bonusy ve formě volání či SMS. Díky této akci získal Vodafone během 4 měsíců 21 000 nových zákazníků.[ www.freshmarketing.cz]
Zdroje:
www.adbridge.cz
www.freshmarketing.cz